Spring Festival! - Reisverslag uit Peking, China van ktxi - WaarBenJij.nu Spring Festival! - Reisverslag uit Peking, China van ktxi - WaarBenJij.nu

Spring Festival!

Door: Kelly Tong

Blijf op de hoogte en volg

23 Februari 2007 | China, Peking

Bedankt voor jullie berichten! Inmiddels ben ik goed in China aangekomen. Het land staat in het teken van Chinees nieuwjaar, oftewel Spring Festival. Het begin van een nieuw jaar, het jaar van de varken, wat volgens velen een goed jaar zou moeten zijn. Elke dag vuurwerk, gewoon prachtig, niet van dat mini vuurwerk maar echt professioneel vuurwerk!

Terugblik
Met een vertraagde trein van de NS kwam ik in Schiphol aan waar Matthias mij opwachtte en uitzwaaide. De vliegreis was spannend, niet alleen vanwege de afstand, maar ook door het type toestel. Het vliegtuig naar Wenen waar ik over moest stappen was iets dat ik nooit van tevoren heb ervaren. Het vliegtuig was zo klein dat de loopbrug niet aan het vliegtuig kon worden aangesloten. Vijf trapen omhoog zit je in het toestel, met 15 rijen in totaal en 4 plaatsen per rij. Zo klein was dit ding, meer een privejet. Na 2 uur en een diner was ik in Wenen en na nog eens 9 uur vliegen, over de saaie Siberie en steden zoals Omsk, Novosibirsk, Irkursk en Ulan Bataar, landde ik in Beijing, de stad waar de Olympische Spelen in 2008 plaats zal vinden. De stad is veel veranderd, 2 baanse snelwegen zijn nu 4 baans geworden, en het prachtige stadion ‘vogelsnest’ staat gereed voor gebruik. De vogel is in zijn nest teruggekeerd…

In Beijing heb ik enkele dagen gebleven bij mijn oma en opa en het Chinees nieuwjaar samen met hen gevierd. Daar heb ik de lekkerste baobao gegeten: gestoomde deeg met gehakt als vulling. Verder even winkelen in de grootste shopping mall van Azie. Alle merken zijn daar vertegenwoordigd, hoewel alles met een extra nul geprijsd is.

Vanwege de late jaarwisseling dit jaar, zijn alle universiteiten pas over anderhalve week open. Dus wijziging van mijn plan… Eerst langs mijn andere opa en oma in Xian langs gaan. Via het grootste station va Azie, Beijing West Station, heb ik de nachttrein naar Xian genomen. De trein was helemaal vol. Er was een Westerling in de trein (niet zo moeilijk te spotten in China), een engelsman, toevallig in mijn ruituig. Hij bleek een docent Engels te zijn en werk toevallig ook bij de Wuhan Universiteit, waar ik uiteindelijk naartoe zal gaan. De trein reed met een snelheid van 160 km per uur door het duisternis. Af en toe zag ik aan beide zijden van de spoorlijn het afgestoken vuurwerk. Feestsfeer was duidelijk aanwezig. Na een nachtje slapen kwam ik zonder vertraging in Xian aan, de voormalige hoofdstad van China, het toeristische centrum van China waar de terracotta leger gelegerd is.

Hier ben ik nu, in een internetcafe. Veel gamers eromheen. Ik ben ongeveer de enige die internet gebruikt voor e-mail en andere ‘officiele’ doeleinden. Ik heb al veel foto’s gemaakt maar ik zie hier geen mogelijkheid om die op internet te zetten. Dus nog even geduldig wachten.

Tot de volgende keer, Happy New Year!

  • 23 Februari 2007 - 22:07

    Ties:

    Gast, ben jaloers. Ik beetje 311 leren en jij treinen door China. Veel plezier nog de komende tijd!

  • 24 Februari 2007 - 10:20

    Oma:

    Jouw bericht met allerlei superlatieven met grote belangstelling gelezen.Jammer, dat je niet wat langer in Beijjing kon blijven. Vol verwachting zie ik de fotoserie tegemoet.
    A.s.dinsdag ga ik met Papa en Mama naar een Chinees concert in de TUE. Nog vanwege het Chin.Nieuwjaar.
    Het orkest komt uit Jiangsu.Ik kijk al vooruit naar de belevenissen op de CHANG jIANG. vEEL PLEZIER. dAG, kUS VAN Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

In het kader van mijn opleiding tandheelkunde ga ik voor ongeveer drie maanden naar China, naar de Wuhan Universiteit om daar patienten te behandelen en onderzoek te doen. Het reizen hoort hier uiteraard wel bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 15492

Voorgaande reizen:

19 Februari 2007 - 06 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: