Oude herinneringen - Reisverslag uit Peking, China van ktxi - WaarBenJij.nu Oude herinneringen - Reisverslag uit Peking, China van ktxi - WaarBenJij.nu

Oude herinneringen

Door: Kelly Tong

Blijf op de hoogte en volg

25 Februari 2007 | China, Peking

De dagen in Xian gaan snel voorbij. In de afgelopen dagen heb ik met diverse mensen die ik vroeger kende ontmoeten. Zoals een treinmachinist die ik enkele jaren geleden op het station van Xian heb leren kennen. Een vriendelijke man die erg behulpzaam is. Hij nodigde mij meteen uit om een ritje te maken in zijn locomotief, wat echt geweldig is. Alleen ik heb alleen te weinig tijd want een ritje naar Beijing duurt al gauw 12 uur! Dus een ander keertje... Verder heb ik gisteren met een jongen uit mijn basisschool afgesproken. Een intelligente jongeman die op de universiteit in Xian studeert. Samen hebben we de universiteit bezocht en in zijn kamer theegedronken. Zijn kamer is best gezellig, die hij met drie andere jongens moet delen. Vanwege het Chinees nieuwjaar zijn de anderen naar huis gegaan dus het was lekker rustig. Uiteraard veel verhalen over de mensen van mijn oude middelbare school. Sommigen studeren nu in Engeland, sommigen in de VS, anderen zijn al piloot geworden of hoge militaire functionarissen geworden. Zo te zien is iedereen goed terecht gekomen in de maatschappij. 's Avonds zijn we bij ons oude mentor op bezoek geweest. Na zoveel jaren kent zij mij nog steeds en kan zij nog steeds de door mij geschreven essays zo uit haar hoofd voorlezen... Ik ben haar nog steeds erg dankbaar voor wat zij aan mij had geleerd, de vooruitstrevende denkwijze. Ik zal haar in de toekomst blijven bezoeken indien ik in de buurt van Xian zal zijn.

Wat het weer betreft is het iedere dag zonnig hier, 5-16 graden. Lekker warm overdag en best koud 's nachts door het landklimaat. Ik geniet van het zonnetje!

Inmiddels heb ik wat foto's van Beijing op internet gezet. De link is http://uk.pg.photos.yahoo.com/ph/ktxi/my_photos
Enjoy!

  • 25 Februari 2007 - 09:35

    Oma:

    wat geweldig leuk, dat je oude bekenden ontmoet hebt.
    Dat ritje op die loc. moet je wel ik gedachte houden. Dat is nog wel iets anders, dan bezoek aan het Spoorwegmuseum .Hoe is het mogelijk, dat je oude mentor nog jouw essays uit haar hoofd kent. Is zijal oud ? Hoe gaat het met je grootouders.Doe mijn hartelijke groeten.
    Wat een genieten en nu is het pas een begin van je Chinese avontuur !!
    Mao Mao het allerbeste en liefs van Oma

  • 25 Februari 2007 - 10:18

    Jelle:

    Tong, t regent hier... Maar koud is het ook weer niet.
    Net gelezen en de foto's bekeken: en jahoor, The Financial Times en een (gedeelde) Privejet! Mooi die lampionnen in die boom. En de verhalen; alles is er gewoon rustig, met iedereen gaat het goed. Een geruststellend gevoel, kan ik mij voorstellen. Ik hoor gauw weer van je!

  • 25 Februari 2007 - 14:30

    Vy:

    Hee Tong, vermaak je je daar een beetje? Voel je je al thuis daar? Wat opmerkelijk dat jouw oude klasgenoten zo ver in in hun functie zijn gekomen zeg! Zat je op een school voor intelligente kinderen? Vandaag laatste dag vakantie en morgenvroeg weer eens naar het AKMA joepie... Wel jammer dat je weg bent, zo kan ik je nooit meer lastig vallen met mijn vragen hahaha. Nou geniet ervan en blijf schrijven! groetjes Vy

  • 25 Februari 2007 - 20:17

    Cw:

    Morgen weer MEZGER. Gave foto's zeg, maar jou kennende heb je er veel meer!

  • 26 Februari 2007 - 13:06

    Marijke:

    Ha Tong,
    Echt leuk om al je stukjes en foto's op internet te lezen en te zien dat je het naar je zin hebt. Lijkt me leuk om al die mensen van vroeger weer te zien. Hier in Holland alles oke. Vandaag weer begonnen op de Uni. Nog weinig veranderd. Alleen dat jij er voorlopig niet meer ben zal wel even wennen zijn, vooral bij kindertandheelkunde. Nou veel plezier daar!

  • 26 Februari 2007 - 13:28

    Jarik:

    Hoi Tong, leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Veel plezier nog!

  • 26 Februari 2007 - 19:06

    Hilke:

    Hey Tong,
    Hartstikke leuk om alles te lezen zeg!!! Zo te horen ga je het daar wel naar je zin hebben. Ben benieuwd hoe het daar op de universiteit is. Heel veel succes.
    Gr Hilke

  • 27 Februari 2007 - 15:10

    Caroline:

    hey tong,
    echt leuk die berichtjes van je! en ik wilde je nog heel veel plezier wensen verder in china, ben benieuwd!!!
    x caroline

  • 01 Maart 2007 - 11:44

    Philip:

    Hey Kelly,

    Wat een geweldige avonturen lees ik hier. En wat fijn dat je al snel zoveel ontmoetingen hebt met je bekenden. Dat is altijd erg leuk, om oude herinnernigen op te halen en bij te praten.
    Vanaf dit moment zal ik je site in de gaten houden. Ik heb me aangemeld voor de e-mail reminder dus dat moet goed komen.
    Zondag ben je jarig als ik heb me goed herinner, heb je al plannen waar je dat gaat vieren?
    Ik hoop dat het vuurwerk zondag ook nog wordt afgestoken, dan is het net of dat voor je verjaardag is.
    Kelly, succes & geniet ervan!

    Spreek je snel, Groeten Philip

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

In het kader van mijn opleiding tandheelkunde ga ik voor ongeveer drie maanden naar China, naar de Wuhan Universiteit om daar patienten te behandelen en onderzoek te doen. Het reizen hoort hier uiteraard wel bij.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 15501

Voorgaande reizen:

19 Februari 2007 - 06 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: